Krok 1 |
|
Fot. 1. |
Krok 2 |
Płytkę należy wyłamać BARDZO OSTROŻNIE gdyż laminat, z którego są wykonane połączenia
jest bardzo cienki, a przez to podatny na nieumyślne uszkodzenie. Nie polecam wycinania fragmentu laminatu skalpelem czy innym
nożykiem, gdyż możemy przy okazji uszkodzić mające pozostać połączenia.
|
Fot. 2. |
Krok 3 |
Dekoder należy wlutować lutownicą z cienkim grotem, z małą ilością lutowia (cyny).
Podczas lutowania należy zwrócić uwagę na to, by nie połączyć ze sobą sąsiadujących pinów ani by gorącą lutownicą nie zniszczyć
plastikowego gniazda przegubu kardana, który znajduje się tuż nad polami lutowniczymi. Po zakończeniu lutowania sprawdzamy
poprawność połączeń przy pomocy lupy lub szkła powiększającego w celu wykrycia ewentualnych zwarć. Uwaga:
nieprawidłowe lutowanie może doprowadzić do trwałego uszkodzenia lokomotywy lub dekodera ! Jeśli nie posiadamy
odpowiednich umiejętności, lepiej poprosić o wlutowanie dekodera kogoś z doświadczeniem w precyzyjnym lutowaniu detali.
|
Fot. 3. |
Krok 4 |
Ponownie sprawdzamy prawidłowoąć wlutowania dekodera (zgodność pinów) oraz czy płytka
dekodera nie styka się z innymi detalami lokomotywy, w razie konieczności możemy zastosować przekładki izolacyjne z kawałka
cienkiego plastiku lub taśmy izolacyjnej. Jeśli jesteśmy pewni dokonanych zmian możemy lokomotywę ustawić na torze serwisowym
i podłączyć do DCC. Zestaw powinien nam się zgłosić na adresie „3”. Możemy wtedy założyć obudowę kończąc w ten
sposób instalację dekodera w głowicy z napędem.
|
Fot. 4. |