Krok 1 |
|
Fot. 1. |
Krok 2 |
Płytkę należy wyłamać BARDZO OSTROŻNIE gdyż laminat, z którego są wykonane
połączenia jest bardzo cienki, a przez to podatny na nieumyślne uszkodzenie. Nie polecam wycinania fragmentu
laminatu skalpelem czy innym nożykiem, gdyż możemy przy okazji uszkodzić mające pozostać połączenia.
|
Fot. 2. |
Krok 3 |
Dekoder należy wlutować lutownicą z cienkim grotem, z małą ilością lutowia
(cyny). Podczas lutowania należy zwrócić uwagę na to, by nie połączyć ze sobą sąsiadujących pinów ani by gorącą
lutownicą nie zniszczyć plastikowego gniazda przegubu kardana, który znajduje się tuż nad polami lutowniczymi.
Po zakończeniu lutowania sprawdzamy poprawność połączeń przy pomocy lupy lub szkła powiększającego w celu wykrycia
ewentualnych zwarć. Uwaga: nieprawidłowe lutowanie może doprowadzić do trwałego uszkodzenia
lokomotywy lub dekodera ! Jeśli nie posiadamy odpowiednich umiejętności, lepiej poprosić o wlutowanie
dekodera kogoś z doświadczeniem w precyzyjnym lutowaniu detali.
|
Fot. 3. |
Krok 4 |
Ponownie sprawdzamy prawidłowość wlutowania dekodera (zgodność pinów) oraz
czy płytka dekodera nie styka się z innymi detalami lokomotywy, w razie konieczności możemy zastosować przekładki
izolacyjne z kawałka cienkiego plastiku lub taśmy izolacyjnej. Jeśli jesteśmy pewni dokonanych zmian możemy
lokomotywę ustawić na torze serwisowym i podłączyć do DCC. Zestaw powinien nam się zgłosić na adresie 0003. Możemy
wtedy założyć obudowę kończąc w ten sposób instalację dekodera w głowicy z napędem.
|
Fot. 4. |