Wymiana silnika i instalacja DCC w T435 (HEKTOR)  
        Modele BTTB - BR107/T435/YM32 można unowocześnić poprzez wymianę silnika BTTB 
        na przygotowany przez Tilliga zestaw silnikowy oraz instalując dekoder DCC. 
        
         
            | 
          
         
          | Fot. 1. Zestaw wymienny silnika firmy Tilig. | 
          
         
        Po zdemontowaniu starego BTTB silnika z elementami przeciwzakłóceniowymi 
        (2 dławiki i kondensator) w miejsce silnika instalujemy łoże (32149) wraz ze silnikiem i elementami
        przeniesienia napędu. Okazuje się, że należy dopasować oś (20447) zaopatrując ją także w starą 
        zębatkę (czerwony detal na Fot. 1.). Należy pamiętać o przeczyszczeniu starego układu 
        przeniesienia napędu oraz o nałożeniu nowego smaru. 
        
         
            | 
          
         
          | Fot. 2. Lokomotywa po przeróbce napędu. | 
          
         
        Po zamontowaniu nowego napędu możemy przylutować dekoder. Na zdjęciu mamy 
        pokazany dekoder LE0521A (66010) Lenz'a, 
        możemy zainstalować dekoder Gold mini (10410).
        Należy go podłączyć w następujący sposób: 
		
		 - czerwony przewód łączymy do odbieraka prądu z prawej szyny, patrząc w kierunku jazdy,
 
		 - czarny przewód łączymy do odbieraka prądu z lewej szyny, patrząc w kierunku jazdy,
 
		 - pomarańczowy przewód łączymy do silnika w miejscu, gdzie wcześniej dołączony był 
		     odbierak z prawej szyny,
 
		 - szary przewód łączymy do silnika w miejscu, gdzie wcześniej dołączony był odbierak 
		     z lewej szyny,
 
		 - biały przewód do żarówki/diody na przedzie lokomotywy,
 
		 - żółty przewód do żarówki/diody z tyłu lokomotywy,
 
         - niebieski zamyka obwód dla oświetlenia.
 
		 Jeśli nie instalujemy oświetlenia (jak to ma 
		miejsce w tym przypadku), to przewody należy koniecznie zaizolować. Zamiana przewodów w ramach punktów 1) i 2), 3) i 4) nie uszkodzi dekodera 
		ani silnika, ale może spowodować, że trzeba będzie odwrotnie przylutować przewody od oświetlenia.  
        
         
            | 
          
         
          | Fot. 3. Modyfikacja ciężarka balastu. | 
          
         
        Pamiętamy o odizolowaniu dekodera od metalowych części lokomotywy, można to zrobić 
        używając taśmy dwustronnie klejącej lub izolacyjnej. 
        
         
            | 
          
         
          | Fot. 4. Lokomotywa po modernizacji przed założeniem obudowy. | 
          
         
        Możemy teraz sprawdzić poprawność działania napędu oraz zainstalowanego dekodera. 
        Na koniec zakładamy obudowę, docieramy nowy mechanizm: 15 minut do przodu, 15 minut do tyłu, podczepiamy 
        obciążenie (wagony) i ponownie 2 x po 15 minut. Dotartą lokomotywę przekazujemy do 
		eksploatacji. 
        
         
            | 
          
         
          | Fot. 5. Gotowy model po przeróbce. | 
          
         
        
         |