TT Main
 
 
    175.371    
 wizyta na mojej stronie 
 
30.06.2007
14.01.2006 04.05.2007 10.06.2007 24.06.2007 30.06.2007 29.07.2007 23.09.2007 10.10.2007 15.02.2009 12.08.2009 21.11.2009 15.02.2010

Dworzec „Stara Rumia”

     Tydzień temu, podczas małego spotkania, zapadły dwie znaczące decyzje:

  • wybrano nazwę dla makiety: „Stara Rumia”,
  • dyskutowaliśmy o możliwych kładach dworca.

     Wygrała koncepcja dworca wyspowego (z budynkiem pomiędzy peronami) oraz z mniejszym budynkiem poczty na przedłużeniu linii dworca. Oprócz dwóch grup po 4 tory (pod halami) zaplanowano 4 żeberka do obsługi ruchu lokalnego, w tym jedno dla poczty.
     Jednak w związku ze zbliżającym się terminem targów, zapadła decyzja o uproszczeniu dworca celem zaoszczędzenia czasu. Uproszczony układ stacji przedstawiam na planie obok.
     Układ dworca, w wersji oszczędnościowej składa się z 3-ech torów w jedną stronę (tory 3, 4 i 5) i 2-óch w drugą (1 i 2). Tylko tory 1-4 posiadają perony, tor 5-ty jest torem przejazdowym dla składów towarowych. Na planie nie zaznaczono, ale z toru 1-go będzie jedno żeberko do obsługi poczty, która stanie na przedłużeniu budynku dworca (na planie po prawej jego stronie).
   Magistrala 4-ro torowa (po prawej u góry) zakończona będzie pętlą w ten sposób, że tory zielone wrócą niebieskimi: 4,5 wrócą na tor 1-szy, a 3-ci na 2-gi. Taki układ wynika z uproszczenia, gdyż całość makiety ma stanowić jedną wielką pętlę dla dwutorowych modułów sTTandardowych.
     Podwójna hala Fallera (2 x 120180, ustawione szeregowo) przykryje perony tylko w obrębie dworca (110113), reszta peronów będzie w całości (lub w części) niezadaszona.

     Obecnie, czyli czerwiec 2007r., prace trwają nad zbudowaniem konstrukcji równi stacyjnej oraz wyjazdem ze stacji na prawo (na planie) na magistralę 4-ro torową.
     Obserwujemy pewne opóĽnienie prac, gdyż planowano zakończenie prac konstrukcyjnych do końca czerwca, a jeszcze oczekuje na budowę konstrukcja zjazdu na prawo i wspomniana magistrala 4-ro torowa.
 


Fot. 1

Fot. 2

Fot. 3

Fot. 4

Fot. 5

Fot. 6

Fot. 7

Fot. 8

Poprzednia ]   Powrót ]   Następna ]