Wygrała koncepcja dworca wyspowego (z budynkiem pomiędzy peronami) oraz z mniejszym
budynkiem poczty na przedłużeniu linii dworca. Oprócz dwóch grup po 4 tory (pod halami) zaplanowano 4 żeberka do obsługi ruchu lokalnego, w tym jedno
dla poczty. Jednak w związku ze zbliżającym się terminem targów, zapadła decyzja o uproszczeniu dworca celem
zaoszczędzenia czasu. Uproszczony układ stacji przedstawiam na planie obok.
Układ dworca, w wersji oszczędnościowej składa się z 3-ech torów w jedną stronę (tory 3, 4 i 5) i 2-óch w drugą (1 i 2).
Tylko tory 1-4 posiadają perony, tor 5-ty jest torem przejazdowym dla składów towarowych. Na planie nie zaznaczono, ale z toru 1-go będzie jedno żeberko
do obsługi poczty, która stanie na przedłużeniu budynku dworca (na planie po prawej jego stronie). Magistrala 4-ro torowa (po prawej
u góry) zakończona będzie pętlą w ten sposób, że tory zielone wrócą niebieskimi: 4,5 wrócą na tor 1-szy, a 3-ci na 2-gi. Taki układ wynika z uproszczenia,
gdyż całość makiety ma stanowić jedną wielką pętlę dla dwutorowych modułów sTTandardowych. Podwójna hala Fallera (2 x
120180, ustawione szeregowo) przykryje perony tylko w obrębie dworca (110113), reszta peronów będzie
w całości (lub w części) niezadaszona.
Obecnie, czyli czerwiec 2007r., prace trwają nad zbudowaniem konstrukcji równi stacyjnej oraz wyjazdem
ze stacji na prawo (na planie) na magistralę 4-ro torową. Obserwujemy pewne opóĽnienie prac, gdyż planowano zakończenie
prac konstrukcyjnych do końca czerwca, a jeszcze oczekuje na budowę konstrukcja zjazdu na prawo i wspomniana magistrala 4-ro torowa. |
|