Tydzień temu, podczas małego spotkania,
dyskutowaliśmy o możliwych układach dworca. Wygrała koncepcja dworca wyspowego (z budynkiem pomiędzy
peronami) oraz z mniejszym budynkiem poczty na przedłużeniu linii dworca. Oprócz dwóch grup po 4 tory
(pod halami) zaplanowano 4 żeberka do obsługi ruchu lokalnego, w tym jedno dla poczty. Jednak w związku ze zbliżającym się terminem targów,
zapadła decyzja o uproszczeniu dworca celem zaoszczędzenia czasu. Uproszczony układ stacji przedstawiam
na planie obok. Układ dworca,
w wersji oszczędnościowej składa się z 3-ech torów w jedną stronę (tory 3, 4 i 5) i 2-óch w drugą (1 i 2).
Tylko tory 1-4 posiadają perony, tor 5-ty jest torem przejazdowym dla składów towarowych. Na planie nie
zaznaczono, ale z toru 1-go będzie jedno żeberko do obsługi poczty, która stanie na przedłużeniu budynku
dworca (na planie po prawej jego stronie). Magistrala 4-ro torowa (po prawej u góry)
zakończona będzie pętlą w ten sposób, że tory zielone wrócą niebieskimi: 4,5 wrócą na tor 1-szy, a 3-ci
na 2-gi. Taki układ wynika z uproszczenia, gdyż całość makiety ma stanowić jedną wielką pętlę dla dwutorowych
modułów sTTandardowych.
Podwójna hala Fallera (2 x
120180, ustawione szeregowo) przykryje perony tylko w obrębie dworca (110113),
reszta peronów będzie w całości (lub w części) niezadaszona.
W chwili obecnej prace trwają nad zbudowaniem konstrukcji równi stacyjnej
oraz wyjazdem ze stacji na prawo (na planie) na magistralę 4-ro torową. Obserwujemy
pewne opóźnienie prac, gdyż planowano zakończenie prac konstrukcyjnych do końca czerwca, a jeszcze oczekuje
na budowę konstrukcja zjazdu na prawo i wspomniana magistrala 4-ro torowa.