TT Main
 
 
189.594
wizyta na mojej stronie
 
30.06.2007
14.01.2006 04.05.2007 10.06.2007 24.06.2007 30.06.2007 29.07.2007 23.09.2007 10.10.2007 15.02.2009 12.08.2009 21.11.2009 15.02.2010

Moja makieta - Dworzec „Stara Rumia”

     Tydzień temu, podczas małego spotkania, zapadły dwie znaczące decyzje:

  • wybrano nazwę dla makiety: „Stara Rumia”,
  • dyskutowaliśmy o możliwych kładach dworca.

     Wygrała koncepcja dworca wyspowego (z budynkiem pomiędzy peronami) oraz z mniejszym budynkiem poczty na przedłużeniu linii dworca. Oprócz dwóch grup po 4 tory (pod halami) zaplanowano 4 żeberka do obsługi ruchu lokalnego, w tym jedno dla poczty.
     Jednak w związku ze zbliżającym się terminem targów, zapadła decyzja o uproszczeniu dworca celem zaoszczędzenia czasu. Uproszczony układ stacji przedstawiam na planie obok.
     Układ dworca, w wersji oszczędnościowej składa się z 3-ech torów w jedną stronę (tory 3, 4 i 5) i 2-óch w drugą (1 i 2). Tylko tory 1-4 posiadają perony, tor 5-ty jest torem przejazdowym dla składów towarowych. Na planie nie zaznaczono, ale z toru 1-go będzie jedno żeberko do obsługi poczty, która stanie na przedłużeniu budynku dworca (na planie po prawej jego stronie).
   Magistrala 4-ro torowa (po prawej u góry) zakończona będzie pętlą w ten sposób, że tory zielone wrócą niebieskimi: 4,5 wrócą na tor 1-szy, a 3-ci na 2-gi. Taki układ wynika z uproszczenia, gdyż całość makiety ma stanowić jedną wielką pętlę dla dwutorowych modułów sTTandardowych.
     Podwójna hala Fallera (2 x 120180, ustawione szeregowo) przykryje perony tylko w obrębie dworca (110113), reszta peronów będzie w całości (lub w części) niezadaszona.

     Obecnie, czyli czerwiec 2007r., prace trwają nad zbudowaniem konstrukcji równi stacyjnej oraz wyjazdem ze stacji na prawo (na planie) na magistralę 4-ro torową.
     Obserwujemy pewne opóĽnienie prac, gdyż planowano zakończenie prac konstrukcyjnych do końca czerwca, a jeszcze oczekuje na budowę konstrukcja zjazdu na prawo i wspomniana magistrala 4-ro torowa.
 


Fot. 1

Fot. 2

Fot. 3

Fot. 4

Fot. 5

Fot. 6

Fot. 7

Fot. 8

Poprzednia ]   Powrót ]   Następna ]