Tłumaczenie treści normy NEM 651.
Na podstawie zasad zawartych w NEM 650 zdefiniowano następujący interfejs 6-pinowy. Przypisanie pinów, funkcji i kolorów przewodów |
|
Wymiary mechaniczne i elektryczne
Gniazdo jest zamontowane w pojeździe. Rozstaw pinów wynosi 1,27 mm.
Piny są okrągłe 2) o średnicy 0,43 mm i długości 5 mm.
Normalny prąd obciążenia 3) wynosi 0,5 A, a krótkotrwały szczytowy prąd obciążenia 0,75 A jest akceptowalny.
Niewielkie wymiary tych dekoderów zazwyczaj wymagają fabrycznie zainstalowanego interfejsu i bezpośrednio podłączanej wersji dekoderów.
Miejsce zarezerwowane na instalację dekodera powinno mieć następujące minimalne wymiary:
Standardowy dekoder: |
|
20 x 10 x 4 mm |
Dekoder dźwięku: |
|
29 x 11 x 6 mm |
Jeśli przestrzeń instalacyjna nie jest umieszczona na interfejsie, należy przeznaczyć wystarczająco dużo miejsca na wtyczkę na interfejsie i przewody do dekodera. |
Piktogram Opakowanie pojazdów z fabrycznie zainstalowanymi interfejsami powinno być wyraźnie oznaczone za pomocą następującego piktogramu. |
|
|
|
Uwagi
- Interfejsy zgodne z tą normą odpowiadają małemu rozmiarowi projektowemu (S) zgodnie z NMRA RP 9.1.1 (wersja: maj 2015)
- Aby ułatwić konwencjonalną pracę DC z pełnym oświetleniem, gdy dekodery są zainstalowane na tym interfejsie, wspólny przewód oświetleniowy powinien
być podłączony zgodnie z następującą metodą. Połączenie powrotne świateł nie może być bezpośrednio podłączone do żadnej szyny.
|
|
Adnotacja: W celu uzyskania podobnej funkcji diody można umieścić w innym miejscu, na przykład we wtyczce mostkowej. |
1) Podana biegunowość jest oparta na podłączeniach silnika dla kierunku jazdy 1 (do przodu) zgodnie z normą NEM 631.
2) Alternatywą są kołki o przekroju prostokątnym, o ile oferują taką samą nośność i jakość kontaktu fizycznego jak wersje okrągłe.
3) Podane obciążenie dotyczy każdego pojedynczego pinu; nie jest ono powiązane z dekoderem, silnikiem, oświetleniem ani dodatkowym obciążeniem
komponentu. Ponieważ wielu producentów dekoderów zapewnia połączenia świetlne i funkcyjne o niższej pojemności, zaleca się, aby producenci pojazdów dokumentowali,
ile prądu pobierają reflektory i dodatkowe funkcje. |
|