Ważne: Przed przystąpieniem do pracy przeczytaj całość.
Stopień trudności ** (łatwy)
Pora na przygotowanie produktów.
- DIODY LED - diody żółte wysokowydajne, cena takiej diody to 1,20 lub białe w cenie 3 zł/szt.
- Opornik 1 kilo ohm,
- taśma izolacyjna czarna plastikowa,
|
|
Przeróbka jest prosta a nawet rzekłbym banalna. Z miejsca (3) wywalamy żarówkę i nie przejmujemy się nim zbytnio.
Diody LED łączymy tak, jak na rysunku. Symbolem 1 jest oznaczona grubsza końcówka diody. Powinny być po przeciwnych stronach w innym
razie nie uzyskamy światła naprzemiennie zmiennego. Do blaszki (tej dalszej tej najbardziej na lewo w miejscu - zielona strzałka (3)
przytykamy styk (końcówki nóżek od diod), a do blaszki (4)- fioletowa strzałka - tej pionowej poprzez opornik 1 kilo ohm drugi koniec. |
|
Skręcamy loko na próbę jak wszystko gra, to izolujemy nóżki, by nie zwierały a jak świeci odwrotnie, to zamieniamy końce
3 i 4 diod (trzeba pamiętać o przelutowaniu opornika bo nie ma miejsca gdzie indziej) ale u mnie przy takim ustawieniu jak na fotce wszystko gra.
Potem [ maskujemy ] taśmą pomiędzy diodami oraz na zewnątrz. Ważne jest także zaizolowanie [ ciężarków
], jako, że ingerujemy w elektrykę lokomotywki. Nie izolujemy więcej, niż wskazane za zdjęciu, bo lokomotywka może przestać skręcać....
Zapytacie pewnie po jakie licho zmieniać oświetlenie, skoro już i tak jest?? Ano ja lubię, jak światełka się świecą zgodnie z kierunkiem jazdy.
Tak realistycznej wygląda... |
|
|
|
Opracował Jacek Dróżdż (charakterek).
Życzę mnóstwa wrażeń i dobrej zabawy przy TT.
|