Ważne: Przed przystąpieniem do pracy przeczytaj całość.
Stopień trudności ** (łatwy)
Pora na przygotowanie produktów.
- DIODY LED - diody żółte wysokowydajne,
cena takiej diody to 1,20 lub białe w cenie 3 zł/szt.
- Opornik 1 kilo ohm,
- taśma izolacyjna czarna plastikowa,
Przeróbka jest prosta a nawet rzekłbym banalna. Z miejsca
(3) wywalamy żarówkę i nie przejmujemy się nim zbytnio. Diody LED łączymy tak, jak
na rysunku. Symbolem 1 jest oznaczona grubsza końcówka diody. Powinny być po
przeciwnych stronach w innym razie nie uzyskamy światła naprzemiennie
zmiennego. Do blaszki (tej dalszej tej najbardziej na lewo w miejscu - zielona
strzałka (3)
przytykamy styk (końcówki nóżek od diod), a do blaszki (4)- fioletowa strzałka
- tej pionowej
poprzez opornik 1 kilo ohm drugi koniec. [ Kliknij po
szczegóły ]. Skręcamy loko na próbę jak wszystko
gra, to izolujemy nóżki, by nie zwierały a jak świeci odwrotnie, to
zamieniamy końce 3 i 4 diod (trzeba pamiętać o przelutowaniu opornika bo nie
ma miejsca gdzie indziej) ale u mnie przy takim ustawieniu jak na fotce wszystko
gra. Potem [ maskujemy ] taśmą pomiędzy diodami oraz na zewnątrz.
Ważne jest także zaizolowanie [ ciężarków ],
jako, że ingerujemy w elektrykę lokomotywki. Nie izolujemy więcej, niż
wskazane za zdjęciu, bo lokomotywka może przestać skręcać.... Zapytacie pewnie po jakie
licho zmieniać oświetlenie, skoro już i tak jest?? Ano ja lubię, jak światełka
się świecą zgodnie z kierunkiem jazdy. Tak realistycznej wygląda...
Opracował Jacek Dróżdż (charakterek).
Życzę mnóstwa wrażeń i dobrej zabawy przy TT. |