Dekoder SL75
Lenz ] Roco ] [ Dekoder SL75 ] Dekoder MX648 ] Jak CV ] 01350 ] 02220 ] 02300 ] 02510 ] 02531 ] 02621 ] 02630 ] 02709 ] 04410 ] 11210 ] 36000 ] 36202 ] 501004 ] DCC - jakie to proste ] Kody dek. ] Kody prod. ]

Strona główna
W górę
Dźwięki

 
Dekoder dźwiękowy SL 75/76 firmy CT-Elektronik CT Logo
    Dane techniczne,
    Dźwięki standardowe,
    Podłączenie przewodów,
    Zabawa CeVałkami.

 Widok z przodu 
NEM651
1-orange
2-grey
3-red
4-black
5-white
6-yellow
NEM652
1-orange
2-yellow
3-green
4-black
5-grey
6-white
7-blue
8-red
  SL75 / SL76
 

 Porównanie SL75 i SL76 

 Widok z tyłu 
Dane techniczne (według producenta):
Parametr SL 75 SL 76
Napięcie pracy 8-18 V
Maksymalny ciągły prąd silnika 0,8 A
Maksymalny chwilowy (5 sek.) prąd silnika 1,5 A
Ilość wyjść funkcyjnych 8 4
Maksymalne sumaryczne obciążenie wszystkich wyjść funkc. 0,6 A 0,8 A
Max prąd jednego wyjścia funkcyjnego 500 mA 250 mA
W pełni zgodny z NMRA (DCC format).
Sterowanie silnikiem 16 kHz lub 32 kHz i małej częstotliwości 30-150 Hz.
Opcjonalnie 14, 28 lub 128 kroków prędkości.
Praca w trybie cyfrowym jak i analogowym.
Dekoder Dł. Szer. Wys. w mm.
SL75 24 9 3,5
SL76 16,7 7,7 2,3
1 W ciągłej mocy, zabezpieczenie przed zwarciem.
3 kanały dźwiękowe.
Pamięć dźwięku 16Mbit (200 sek).
Dwa generatory liczb losowych (stacjonarne i podczas jazdy).
Dowolny wybór liczby cylindrów dźwięków parowozu (2, 3 lub 4 cylindry).
Synchronizacja poprzez kontaktron, czujnik hala lub wg. wewnętrznej krzywej prędkości.
Głośniczek: "kostka cukru" 16x11x8 mm, 8 Ohm (Fot. 4).
UWAGA !!
 
Dekodery mają wgrywany jeden z trzech rodzajów dźwięku, więc przy zamawianiu należy zaznaczyć, o który dźwięk nam chodzi:
  • SL75 / DA  Dampf (parowóz 2/3/4 cylindry),
  • SL75 / DI   Diesel,
  • SL75 / EL   E-Lok (elektrowóz), lub
  • SL75 - bez dźwięku, do samodzielnego wgrania dźwięku.
  • bez prefiksu -> na przewodach
  • /S -> wtyk NEM652
  • /N -> wtyk NEM651
np:
  • SL75DA => dźwięk parowozu, dekoder z przewodami,
  • SL75DA/N => dźwięk parowozu, z 6-pinowym wtykiem NEM651,
  • SL75DI/S => dźwięk diesla, z 8-pinowym wtykiem NEM652.
  Dźwięki standardowe
DA (parowóz) cylindrów: 2 3 4 DI (diesel) EL (elektrowóz)
F1      
F2      
F3      
F4 Wł. /Wył. dźwięk sound F4 sound F4 sound F4 Wł. /Wył. dźwięk sound F4 Wł. /Wył. dźwięk sound F4
F5 Sygnał długi sound F4 Sygnał długi sound F5 Sygnał sound F5
F6 Szuflowanie węgla sound F4 Sygnał krótki sound F6 Syk powietrza (?) sound F6
F7 Sygnał krótki sound F4 Zapowiedź po niemiecku "Proszę wsiadać, drzwi zamykać i zachować ostrożność" sound F7 Zapowiedź po niemiecku "Proszę wsiadać, drzwi zamykać i zachować ostrożność" sound F7
F8 Kompresor (?) sound F4      
F9        
F10        
  • Dokonując zakupów bezpośrednio na stronie producenta możliwe jest zamówienie dekodera z dźwiękiem do konkretnego modelu lokomotywy.
  •   Lista dźwięków oferowanych przez krois-modell.at.
Strona producenta:
www.tran.at

Instrukcje:
CT SL75 Manual
SL75 kurz
SL75
CV-TABELLE TRAN
   
Więcej informacji:
MMJK
YouChoos
Arnold's
1001-digital
UWAGA !!
 
Jeśli się zdecydujesz na zakup tego dekodera to zapomnij o jakiejkolwiek gwarancji czy pomocy ze strony producenta. Wszelkie maile, prośby czy pytania pozostają bez odpowiedzi !!


 
TopTop
Podłączenie przewodów
Przewód NEM651 NEM652 Plux12/16 SL75
    orange
pomarańczowy
1 1 8 Orange wire to the motor terminal that was previously connected to the right rail.
Pomarańczowy łączymy z zaciskiem silnika, który był podłączony do prawej szyny (patrząc w kierunku jazdy lokomotywy).
  grey
szary
2 5 10 Gray wire to the motor terminal that was previously connected to the left rail.
Szary łączymy z zaciskiem silnika, który był połączony z lewą szyną.
  red
czerwony
3 8 12 Red wire to right rail pickup.
Czerwony łączymy do odbioru prądu z prawej szyny.
  black
czarny
4 4 14 Black wire to the left rail pickup.
Czarny łączymy do odbioru prądu z lewej szyny.
  white
biały
5 6 7 White wire to the forward headlight or the function controlled by Output A.
Biały łączymy z oświetleniem czołowym z przodu lub do układu sterowanego z wyjścia A.
  yellow
żółty
6 2 13 Yellow wire to the rear headlight or the function controlled by Output B.
Żółty łączymy z oświetleniem czołowym z tyłu lub do układu sterowanego z wyjścia B.
  blue
niebieski
  7 9 Functions common positive.
Niebieski to wspólny przewód dla wyjść A, B, C i D / F0, F1, F2, (+ zasilania).
  green
zielony
  3 16 Output F1 (C).
Zielony to wyjście F1 (C).
  violet
fioletowy
    18 Output F2 (D).
Fioletowy to wyjście F2 (D).
  2 x brown
2 x brązowy
    15, 17 Speaker.
2 brązowe przewody łączymy z głośniczkiem.


 
TopTop
Zabawa CV-kami.
 
    Fabrycznie dekoder zaprogramowano tak, że F1 steruje AUX1 (zielony), F2 - AUX2 (fioletowy), F3 - AUX3 (bez kabelka), a F4 załącza dźwięk. Do naszych celów funkcje F1 i F2 możemy użyć do sterowania dodatkowymi efektami oświetlenia np: lokomotywy z gniazdem Plux12 lub dodając własną elektronikę tak, że dodatkowo gasimy/zapalamy światła czerwone z tyłu jadącej lokomotywy lub/oraz zapalanie tylko jednego reflektora podczas jazdy manewrowej.
    Przyjęło się, że jazda manewrowa jest pod F4, więc uruchamianie dźwięku możemy przesunąć na F3. By uzyskać taki efekt ustawiamy wartości CV:
Fn Opis CV
F1 AUX1 (zielony) CV35=4 (bez zmiany)
F2 AUX2 (fioletowy) CV36=8 (bez zmiany)
F3 Dźwięk CV37=0
CV167=2
F4 Jazda manewrowa CV38=32
CV116=2
Jazda w analogu CV29=6

stat4u TopTop
Artur Schwartz, Ostatnia zmiana - 16 lut 2020