6-ty raz,
na TT-Weekendzie, spotkaliśmy się, nie jak poprzednio w CKU, ale tym
razem w sali gimnastycznej szkoły SP9 na Brodwinie. Stroną organizacyjną
oraz układem torów zajął się JarkoTT z pomocą kolegów z SKMK. Jak zwykle
zawitało na imprezę wiele koleżanek i kolegów spoza Trójmiasta.
Duża
sala pozwoliła na rozstawienie 93 modułów o dł. 95 metrów makiety, na
których było 5 stacji. Co do makiety: rozstawiona była dokoła sali
gimnastycznej, środkiem dla publiczności. Na jednej (dłuższej) ścianie:
pętla Erniego, Techniczna, stacja Leo, przejście graniczne NRD-RFN, most
Jaremcze z przyległościami, na krótszej ścianie sali: Jarkow i stacja
WT, na ścianie z oknami (też dłuższa)
"hektary" Bartowego, począwszy od pętli z wulkanem rozsiewającym
smoleńską mgłę, poprzez dwutorowy posterunek odgałęźny, dalej
kilometry wywijasów, do
rozbudowanej stacji BARTOWO + pętla Zubero. Z Bartowa, od strony
publiczności, odchodził szlak jednotorowy, który wywijasami przechodził
do stacji Uszatego i dalej przez "moduły w budowie", do kolejnej pętli.
Uff, trochę tego rzeczywiscie było. Ogólnie struktura wielo-kości,
podzielona na 2 obwody (2 boostery Martinezo). Sterowanie po xpress-net,
myszy Roco. W tej strukturze naliczyliśmy 15 równocześnie jadących składów (większość
z dźwiękiem), przy większej liczbie pojawiają się problemy techniczne
(Overload na boosterach). Trzeba było pilnować zdejmowania nieużywanych
składów z torów.
Zabawa przednia, tłumy gawiedzi nie dokuczały, ale dzięki temu można
było się nacieszyć i nabawić do woli. Bardzo atrakcyjnie prezentowała
się stacja Leo wraz z przyległą parowozownią wachlarzową, choć jeszcze
nie w pełni gotowa. Wyrazy uznania otrzymują także przejście graniczne,
Jarkow i stacja WT z muzeum WP - takie nawiązanie do dzisiejszego DNIA.
Co do wizyty mediów to i owszem były, nasze
Zwierze Medialne, jak zwykle
prężyło pierś do ...mikrofonu. Również Autor książki o "Kaszubskim
Expresie" podpisywał egzemplarze, a jakże i my mamy już dedykację w swoim egzemplarzu.